2012-09-05

My week with Marilyn.

Jag har ett stort problem, det är att jag aldrig kan gå och lägga mig i tid. Igår kom jag hem runt 11:00 men ändå låg jag vaken och tittade på film till efter 12:00. Det hade inte varit något problem om det inte vore så att jag verkligen behöver sova, på riktigt. Jag kan inte minnas senaste gången jag faktiskt sov ut, sov nio timmar och vaknade upp utvilad. Att göra detta på helgerna är inte ett alternativ då jag inte vill slösa en enda sekund i NYC med att ligga och sova. Det är också en annan sak på helgerna för oavsett hur trött jag är lyckas jag alltid hitta lagrad energi i bakfickan och köra på max i 48 timmar. Senast jag faktiskt sov var när jag var så hemskt sjuk i feber i två dagar i maj. Jag kommer behöva semester efter detta år!

Anledningen till att jag inte sov igår kväll var att jag tittade klart på en film My week with Marilyn (Simon Curtis) som jag började titta på här om kvällen. Jag vet inte hur mycket jag har avslöjat det här i bloggen, men jag kan nog erkänna att jag har en liten besatthet av Marilyn Monroe så jag var ju bara tvungen att se filmen som är en biografi av Colin Clark som 1957 arbetade under inspelningen av The Prince and the Showgirl 1957.

Jag älskade filmen! Den skildrade Marilyn på ett, enligt mig, verklighetstroget sätt. Michelle Williams fick till uttal och kroppsspråk och var en trovärdig Marilyn. Se filmen, superduperbra!!



2 kommentarer:

  1. Va roligt att du gillar henne så mycket. Det märks lite på hur du fixar dig när du går ut. Du har nog hört det med ni är lika. Puss från Linnea

    SvaraRadera
  2. Åh jag älskar också marilyn! Då måste jag se filmen om du säger den är bra. Miss you snygging! KRAM

    SvaraRadera