2012-09-04

IKEA!!

Jag fick äran att luncha med Moa, min än i Massachusetts söndagen förra veckan. Vi har inte träffats på länge så det var riktigt mysigt att ses och prata om all NYC-skvaller. Vi åt på The Diner på 14th street och 9th avenue i Chelsea. Bra mat (allt ifrån sallad till fisk, kött och sandwiches), bra priser och fantastisk service. Garanterat värt, plus att läget är guld! Att trendspana i Meatpacking District kommer till och med i närheten av trendspaningen på Madison eller Park ave. 

Efter lunchen mötte jag upp Elin och Joanna på Times Square. Planen var att ta en färja från Pier 11 över till IKEA i Brooklyn, men det slutade tyvärr med att vi tog suben. Jag måste säga att jag är expert på Brooklyn numera så har ni några frågor vet ni var ni hittar mig. IKEA i Brooklyn är som IKEA är, väldigt stort och väldigt svenskt. Jag hade inte ätit köttbullar med sås och lingon på åtta månader så middagen för $6 var totalvärd! Elin köpte lite skålar och muggar innan vi åkte tillbaka till Manhattan. Egentligen skulle vi gå på konsert i Brooklyn på kvällen, men jag hade lovat att hämta Ewa i Newark på kvällen så jag var tvungen att åka hem. En mycket bra dag!








1 kommentar: