2012-12-06

Countdown for real.

Hej älskade Sverige. Nu har sanningen verkligen sjunkit in och jag har mått riktigt dåligt hela dagen. Det började med att jag mådde fruktansvärt illa när jag vaknade och gick över till att få ångest och gråta i stort sätt hela dagen. Jag ska åka tillbaka till Sverige. Jag kommer åka tillbaka om bara några dagar och jag kan inte ta det. Om 16 dagar är jag "hemma" i Sverige. Det är inte hemma för mig längre. Jag kom hit till NY och NJ med bara mig själv. Inga måsten, utan mitt förflutna och utan krav. Jag fick vara mig själv. Runt denna person har jag nu byggt upp ett helt eget liv som passar mig perfekt. Här kan jag vara mig själv till hundra procent utan att bli dömd, folk gillar mig för den jag är just nu istället för att döma eller kritisera mitt förflutna. Hur ska jag kunna flytta tillbaka till Stockholm och återgå till den jag var för ett år sedan? I april skrev jag till en vän att jag tyckte det var lite jobbigt i NYC för att jag egentligen inte var någon, jag hade inte min plats, och mina vänner åkte hem till Sverige. Jag kände mig som en liten myra i en stor stor skog. Men jag tog tag i det och skaffade mig ett helt underbart liv här med människor jag älskar otroligt mycket. Kunde jag göra det i NYC kan jag göra det i lilla Stockholm, jag vet. Men jag är rädd för att livet i Stockholm ska få mig att glömma mitt underbara liv här. Att jag ska släppa NY helt eller bara nöja mig med Stockholm. Jag är så kluven nu och det kommer jag nog vara i några månader till tyvärr. PANIK!



 
Svar:
Det är 16 dagar mellan 2012-12-06 och 2012-12-22 .
 

2 kommentarer:

  1. Nyc är en förtrollande stad. Det kommer vara tungt första månaderna men de lägger sig jag lovar! Och vipps så är du där igen puss! /joana

    SvaraRadera
  2. men hjärtat! förstår precis vad du menar! vet inte vad jag ska säga, det livet man skapade i nj/nyc var så himla härligt. bara vara utan sitt förflutna, precis som du skrev. the time of my life! är så glad att jag träffade dig! :):) kommer vara i stockholm 1,2,3 januari ifall du hinner ses! puss :*

    SvaraRadera