2012-03-12

Mellofinalen.

Igår fick jag ett litet rus när jag insåg att klockan var 4:00 pm, alltså var mellofinalen över i Sverige. Jag hade strikta regler för mig själv; ingen dator, ingen kontakt med Sverige, ingenting. Jag ville verkligen inte veta någonting om hur det gått. Idag var det dock min tur så jag kurde ihop mig i Moas säng och gick in på svtplay. Wihoo! Nu låter det som att jag var något slags mysig katt, det var jag inte. Jag fick ryck och dampade hela tiden för jag var så uppspelt.

Jag är sjuk.

Jag älskar att Loreen vann för övrigt. Svinbra låt som jag bara inte kan låta bli att älska och få gåshud av. Loreen, Danny och Mollsan var mina favoriter.

Jag tycker det är konstigt att det inte gick bättre för Molly. Vilken känsla hon sjöng med, det var otroligt vackert och jag blev berörd ända in i hjärtat. Var det för att E var på plats kanske...? Det gick ju dock bra när jurygrupperna röstade dock så jag önskar henne all lycka till nu när hon ska försöka ta över Europa. Heja Molly!


Molly Sanden, så sjukt snygg tjej.
Dannys nummer var återigen Amazing (kunde inte låta bli...) och jag älskar koreografin av Daniel Koivunen.. Bam säger den! Hörde lite rykten om att Danny bangade på efterfest. Lilla Danny jag älskar dig, men är man med i leken får man leken tåla. Och fan vilken låt! Den kommer slå stort och det är nog bara han själv som sätter gränserna... Han står överlägset för det häftigaste numret i Melodifestivalens historia!

Snygg-Danny
Jag gillar Ginas humor. Jag gillar Gina, oj vad jag gillar henne! Sarah var också bra. Det var roligt med hennes lilla sketch. Helena är underbar, men jag tycker hon är lite svag som programledare...

NÄSTA ÅR, DÅ NEDRANS ÄR DET DAGS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar