2012-02-28

Vad ska du bli när du blir stor?

Nu sitter jag här i Jersey (ligger egentligen...) och har drabbats av en verklighetschock. Jag borde egentligen inte fokusera så mycket på framtiden med tanke på att jag är fast i detta land i knappt tio månader till, men det bara slog mig. Planen som den ser ut idag är att komma hem och fira jul och nyår i lugn och ro med alla mina älskade och samtidigt söka (och få) jobb. Jobba i nio månader och sedan resa dit jag inte varit än. Då är det perfekt att sedan börja plugga hösten 2013! Nu kommer det svåra: vad ska jag plugga? Vad vill jag göra i mitt liv?


Här kommer lite sammanställningar av vad jag vill göra:


  • Jag vill jobba med film/tv. Det är lite flummigt än så länge, jag vill bli allt mellan producent och programledare. Jag älskar tv och allt runt omkring plus att jag har det i mig. Både producentbiten som handlar om att ha koll ooch planera, men jag vill även stå framför kameran. Som mina vänner säger här så är jag programledar-check! Haha tack fina ni!

  • Jag vill förändra världen. Jobba på FN och förbättra förhållanden för invandrarbarn plus ändra om i invandrarpolitiken. Jag tycker den är ute och cyklar just nu. Kommer jag inte så långt som till FN så skulle det fungera att jobba politiskt i Sverige. Men helt vill jag ut i världen och arbeta med relationer mellan olika länder. SPÄNNANDE JU!

  • Jag vill hjälpa unga tjejer. Jag vill finnas för dem och jag vill att de ska veta att de aldrig är ensamma och att det är okej att inte vara perfekt. Jag vill slänga size zero idealet i väggen och få dem att inse att man duger som man är. På så sätt skulle jag gärna arbeta med Isabella Löwengrip då jag tycker att hon gör detta på ett bra sätt.

  • Jag vill jobba med event. Jo då, det var jag som agerade diktator i klassen och tog hand om allt som skulle tas hand om. Det var studentskiva, flak och musikal. Jag gillar att planera och fixa och dona. Jag skulle älska att jobba med eventplanering! Detta hör lite ihop med producentdelen.. Kan ju gå att kombinera...

Som ni märker är jag sjukt splittrad i mina tankar. Jag hoppas kunna lösa detta inom det kommande året, men jag kan inte ha för höga förväntningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar